Aleksandar Georgiev
Otázka 1. Byl rozdíl v tom, jak jste přistupovali ke kreativnímu procesu CASIO STEAM Cases Edition 2?
A. Georgiev: Umění a malba zvlášť pro mě není téměř nikdy náhlé a spontánní. Spíš to definuji jako proces, který se snažím co nejvíc užít. Pravdou je, že při zahájení nového projektu se vždy objeví něco nečekaného a vzrušujícího. S CASIO STEAM Cases Edition 2 jsem začal brainstormingem, který vyzval mou mysl k přemýšlení různými a někdy nekonvenčními směry. Díky tomuto brainstormingu vzniklo mnoho nápadů. Cílem je myšlenku nejprve popsat slovy, abych ji pak mohl co nejlépe vyjádřit svou kresbou. Postupně jsme společně s týmem Casio vybírali nápady, které jasně vyjadřují myšlenku kampaně a zasahují do srdcí lidí, kterým jsou určeny.
Otázka 2. Existuje ve vašem životě situace, která vás inspirovala k vizualizaci témat případů?
2.1 [HUDBA]
A. Georgiev: Můj život a práce byly vždy úzce spjaty s hudbou. Když maluji, vždy poslouchám hudbu a snažím se reprodukovat to, co slyším tužkou na bílých stránkách. Sluchátka, Walkman a později Discman jsem měl na dlouhé procházce do školy vždy se mnou. Hudba je pro mě zároveň útočištěm, ve kterém se mohu schovat, a zcela novým světem, do kterého se mohu ponořit, reprezentovat a prozkoumat.
2.2 [BĚŽEC]
A. Georgiev: Kresba běžce pro mě souvisí spíše se špičkovou technologií, přesněji s vývojem protéz a mechanizovaných končetin. Vztah mezi člověkem a technikou každým dnem sílí a jejich symbióza se mi zdá nevyhnutelná. Tento proces vnímám jako přirozený jev v průběhu vývoje a lidské evoluce.
2.3 [BASKETBAL]
A. Georgiev: Basketbal byl sport, který jsem hrál, když jsem byl ve škole. Často jsem po škole zůstával hrát na školním dvoře a hra byla tak poutavá, že někdy bylo slunce dávno pryč, aniž bych si toho všiml. Je přirozené, že posledních pár stránek mých sešitů bylo zaplněno kresbami a nákresy basketbalistů.