Zpět  AleksandarGeorgiev

 

Aleksandar Georgiev

Otázka 1. Byl rozdíl v tom, jak jste přistupovali ke kreativnímu procesu CASIO STEAM Cases Edition 2?

A. Georgiev: Umění a malba zvlášť pro mě není téměř nikdy náhlé a spontánní. Spíš to definuji jako proces, který se snažím co nejvíc užít. Pravdou je, že při zahájení nového projektu se vždy objeví něco nečekaného a vzrušujícího. S CASIO STEAM Cases Edition 2 jsem začal brainstormingem, který vyzval mou mysl k přemýšlení různými a někdy nekonvenčními směry. Díky tomuto brainstormingu vzniklo mnoho nápadů. Cílem je myšlenku nejprve popsat slovy, abych ji pak mohl co nejlépe vyjádřit svou kresbou. Postupně jsme společně s týmem Casio vybírali nápady, které jasně vyjadřují myšlenku kampaně a zasahují do srdcí lidí, kterým jsou určeny.
 

Otázka 2. Existuje ve vašem životě situace, která vás inspirovala k vizualizaci témat případů?

2.1 [HUDBA]
A. Georgiev: Můj život a práce byly vždy úzce spjaty s hudbou. Když maluji, vždy poslouchám hudbu a snažím se reprodukovat to, co slyším tužkou na bílých stránkách. Sluchátka, Walkman a později Discman jsem měl na dlouhé procházce do školy vždy se mnou. Hudba je pro mě zároveň útočištěm, ve kterém se mohu schovat, a zcela novým světem, do kterého se mohu ponořit, reprezentovat a prozkoumat.

2.2 [BĚŽEC]
A. Georgiev: Kresba běžce pro mě souvisí spíše se špičkovou technologií, přesněji        s vývojem protéz a  mechanizovaných končetin. Vztah mezi člověkem a technikou každým dnem sílí a jejich symbióza se mi zdá nevyhnutelná. Tento proces vnímám jako přirozený jev v průběhu vývoje a lidské evoluce.

2.3 [BASKETBAL]
A. Georgiev: Basketbal byl sport, který jsem hrál, když jsem byl ve škole. Často jsem po škole zůstával hrát na školním dvoře a hra byla tak poutavá, že někdy bylo slunce dávno pryč, aniž bych si toho všiml. Je přirozené, že posledních pár stránek mých sešitů bylo zaplněno kresbami a nákresy basketbalistů.


Aleksandar Georgiev

 

Otázka 3. Touto kampaní chce CASIO inspirovat studenty k porozumění a nadšení pro vědu, technologii, inženýrství, umění a matematiku.
Kdybyste se vrátili v čase a povídali si se svým mladším já, myslíte si, že byste pomocí níže uvedeného tématu vzbudili zájem o STEAM?
Co byste vzkázal svému mladšímu já?

3.1 [HUDBA]
A. Georgiev: Když jsem byl na střední škole, chtěl jsem hrát v rockové kapele. Můj starší bratr měl baskytaru a občas jsem na ni zkoušel hrát, když nebyl doma. Když se podívám zpět do minulosti, povzbudil bych své mladší já, aby v hudbě hledalo více sebe sama. Dokonce i tehdy existovaly nějaké online platformy pro nalezení dalších hudebníků v mém městě a možná to byl způsob, jak založit kapelu, ve které jsem chtěl hrát.

3.2 [BĚŽEC]
A. Georgiev: Kresba je důležitým základem průmyslového designu, přesněji v první fázi koncepce. Rozhodně bych povzbudil své mladší já, aby se postavilo proti sobě a dostalo se ze své komfortní zóny. Kromě komiksů s běžci mě na současné pozici určitě zajímá kreslení konceptů aut a proč ne aerodynamické a udržitelné sportovní vybavení.

3.3 [BASKETBAL]
A. Georgiev: Basketbal je rozhodně něco, co mi z mých středoškolských let chybí. Pořád si říkám, že si koupím míč a půjdu hrát na sportoviště. Varoval bych se, abych hru nevzdal a hledal způsob, jak ji nějakou formou začlenit do svého každodenního života. Cvičení školního sportu otevírá mladému člověku větší a širší obzor – člověk se zde setkává  s podobně smýšlejícími lidmi, skamarádí, učí se disciplíně, trénuje vůli a vytrvalost.

Aleksandar Georgiev